2013/07/27

CO OBECNIE CZYTAM

Na tapecie obecnie dwie pozycje, równolegle, aczkolwiek z zupełnie innej bajki.



Michael Tonello "W pogoni za torebką"
"Która z nas nie marzy o tym, żeby wyglądać jak gwiazda filmowa, nosić ubrania od najlepszych projektantów, budzić podziw mężczyzn i innych kobiet?

Carrie Bradshaw z 'Seksu w wielkim mieście' do szczęścia potrzebowała butów od Manolo Blahnika, diabeł ubierał się u Prady, natomiast Victoria Beckham, Sharon Stone czy Naomi Campbell potrafiły wydać fortunę na torebkę o wdzięcznej nazwie BIRKIN.

Torebka mrocznym przedmiotem pożądania?

Torebka, która kosztuje tyle co mały samochód? To szaleństwo!

A jednak. Co więcej, trzeba na nią czekać nawet dwa lata. Lista oczekujących jest długa, a sprzedawcy nieubłagani. Wielki świat, wielka moda, wielka ściema.

Choć Michael nigdy wcześniej nie słyszał o torebce Birkin, szybko się zorientował, że wielu chciałoby ją mieć, ale niewielu może ją kupić. Postanowił przechytrzyć marketingowe sztuczki świata mody i obmyślił formułę, dzięki której był w stanie kupić kilka birkinek w tydzień i sprzedać je tym, którzy o nich marzyli. Przy okazji dowiedział się wiele o ludzkiej naturze: jak łatwo nas omamić, wzbudzić w nas sztuczne potrzeby, przekonać, że nowa torebka lub buty są gwarantem naszego szczęścia."

Bardzo przyjemna książka, o modzie, Barcelonie, o ludzkich potrzebach, z których powstał olbrzymi biznes. A nawet o e-commerce, który jest mi bardzo bliski, no i oczywiście o birkince bo to ona jest cichą bohaterką.  Można podejrzeć pracę butików najlepszych marek, przejść się po Barcelonie, i nie tylko (!), i "zasmakować" tamtejszej kuchni. Książkę mam możliwość czytać dzięki Magdzie z bloga http://www.passion4fashion.com.pl/ ponieważ jest ona wygraną w Jej konkursie.


Druga pozycja to "Łowcy milionów" autorstwa Leszka Kostrzewskiego i Piotra Miączyńskiego. 

"10 łowców, wybranych spośród pół tysiąca największych polskich firm. Często zwyciężali, czasami leżeli na deskach. Ale wstawali i walczyli dalej. Duda, Florek, Iwiński, Pawiński, Mikrut, Pawłowski, Raben, Sosnowski, Winkowski. 
I ich firmy: PKM Duda, Fakro, CD Projekt Group, Grupa Maspex Wadowice, Śnieżka, CCC, Wyższa Szkoła Biznesu - National - Louis University, Grupa Raben, Kross, Winkowski.

Nie udzielali do tej pory podobnych wywiadów.
Te rozmowy to praktyczna szkoła biznesu, która w kilka godzin pozwala zrozumieć:
-jak myślą ci, którzy odnieśli sukces?
-jakie popełnili błędy?
-co może napędzać człowieka gdy ma już na koncie miliony, jeśli nie setki milionów?

Dzielą się swoimi dylematami:
-czy warto poświęcić pół firmy, aby ocalić resztę?
-czy biznes to tylko cyfry?
-kiedy marzyciela musi zastąpić zimny menadżer?
-jak przekazać firmę dzieciom?"

Bardzo lubię czytać o ludziach sukcesu, ich historie, a już najbardziej lubię gdy są to właśnie rozmowy i głos należy do nich samych. Na sukces składa się wiele czynników; osobowość, otoczenie, warunki społeczne i gospodarcze. Ale żeby odnieść sukces w biznesie trzeba mieć przede wszystkim odwagę. Bardzo polecam tę pozycję.

Kasia